Anketa „Društvene mreže“

Skupina učenika koja pohađa izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj i obrazovanje izradila je anketu kojom je ispitala više razrede Osnovne škole Malinska-Dubašnica (od petog do osmog razreda) o njihovom iskustvu i korištenju društvenih mreža.

Nakon izrade pitanja za anonimni upitnik, učenici su podatke prikupljali putem Google obrasca. Pristupnici su obrascu pristupali uglavnom iz informatičke učionice te se ovim putem zahvaljujemo učiteljicama informatike na suradnji!

Istraživanje je pokazalo da čak 93,8% ispitanih učenika koristi društvene mreže, a 36,5% ispitanika više od dva sata dnevno provodi na internetu i društvenim mrežama! Najviše se koriste: YouTube (87,5%), TikTok (67,2%), Snapchat (60,9%), Instagram (46,9%), Facebook (26,6%) i Twitter (15,6%).

TikTok korisnički račun ima 68,8% ispitanih učenika, a više od pola ispitanika smatra da provodi previše vremena na internetu (50,8%). Pokazalo se da su ispitanici informirani o cyberbullyingu te znaju objasniti svojim riječima navedeni pojam (79,7%). Neki od navedenih odgovora su: to je nasilje na internetu, virtualno zlostavljanje, online nasilje, ruganje i vrijeđanje preko interneta, nasilje na društvenim mrežama, e-nasilje koje se događa na društvenim mrežama i u igricama, omalovažavanje drugih ljudi na internetu, govor mržnje, maltretiranje preko interneta…

29,7% ispitanih učenika susrelo se s nasiljem preko interneta (kao žrtva ili svjedok) što ukazuje na potrebu za adekvatnom edukacijom učenika o prevenciji elektroničkog nasilja i načinu postupanja nakon doživljavanja virtualnog nasilja.

Na samom kraju ankete nudili su se otvoreni odgovori gdje se učenike-ispitanike tražilo da predlože nekoliko pravila ponašanja na društvenim mrežama. Napisali su: svi se moraju ponašati u skladu s pravilima lijepog ponašanja, ne odgovarati nepoznatoj osobi, ne predstavljati se kao druga osoba, biti pristojan i ne vjerovati svakome, ne odgovarati na tuđe poruke, ne psuj i poštuj druge, ne vrijeđaj preko društvenih mreža, nemoj dijeliti osobne podatke, nemoj biti nasilan i ne plači zbog igrice, nemoj objavljivati tuđe slike, nemoj pisati netočne informacije…

Također, pitalo ih se da predlože nekoliko aktivnosti koje mogu raditi u slobodno vrijeme, a ne uključuje internet i društvene mreže:

Družiti se vani na zraku, igrati se s prijateljima na svježem zraku, igrati se s igračkama, igrati nogomet i biti vani, družiti se s prijateljima, učiti, ići na slobodne aktivnosti, šetati, crtati, čitati, voziti bicikl, jedriti, ići u ribolov, rolati se…

Učenici-izrađivači ankete su, iz prikupljenih podataka, zaključili da postoje mnogobrojne aktivnosti kojima se možemo baviti u slobodno vrijeme, a koje ne uključuju internet te da učenici-ispitanici imaju mnoštvo raznih ideja – samo ih treba probuditi. 😊

Školska knjižničarka Anika Žegarac

Print Friendly, PDF & Email
Podijeli članak!
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Ovaj unos je objavljen u Projekti, Vijesti i označen s , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.